بنیانگذار قدیمی نینجا تئوری از پیشرفت بالای Hellblade 2 نسبت به هلبلید 1 میگوید.
او به این نکته اشاره کرد،که عرضه Hellblade 2 باعث میشود تا برخی ها نسخه قبل را به طور کامل فراموش کنند و احساس کنند که آن یک بازی ایندی (مستقل) است.
بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice از استودیو بازیسازی نینجا تئوری توانست پس از انتشار به موفقیت برسد. کیفیت گرافیک فنی بازی باتوجهبه بودجهی نسبتا کم و کوچکی تیم سازنده، عجیب و غیرقابل پیش بینی بود.
اما دنبالهی آن شرایط متفاوتی دارد. Ninja Theory اکنون یکی از استودیوهای مایکروسافت (ایکس باکس) است. درنتیجه حالا پروسه ساخت Senua’s Saga: Hellblade 2 با وجود عظمت مالی مایکروسافت و توانایی های بالای شرکت بسیار بهتر شده است.
تیمیم آنتونیادس، یکی از بنیانگذارهای استودیو نینجا تئوری اخیرا در صحبت با رسانه گیمینگ NME درمورد جاهطلبیهای این استودیو برای پیشی گرفتن از اولین نسخهی Hellblade با ایجاد یک تجربهی جذاب و اصلاحشده صحبت کرد. وی افزود که بازی Hellblade 2 قرار است نسخه قبلی خود را شبیه یک بازی مستقل جلوه دهد.
بازی Hellblade 2 به صورت انحصاری برای ایکس باکس سری اس و ایکس و همچنین pc عرضه خواهد شد.