وبلاگ

آشنایی با رئیس استودیو گلیم گیمز

معرفی رئیس و مدیر گلیم گیمز

فرقی نمیکند که اهل بازی های موبایلی هستید یا خیر، در هر صورت احتمالا حداقل یکبار چشمتان به بازی های استودیو گلیم گیمز خورده است. بازی های مشهوری همچون “موتوری”، “تاکسیدو”، “هی تاکسی” و “شاه کش”. در ادامه به معرفی کامل رئیس این استودیو بازی سازی میپردازیم.

طبیعتا افراد زیادی بازی های گلیم گیمز را تجربه کرده اند و در هنگام بازی کردن، دوست داشته اند بدانند که چه کسی یا چه کسانی پشت این کار هستند. این افراد چگونه آدم هایی هستند و آیا از این شغل راضی هستند؟ در ادامه برای پاسخ به سوالات شما به معرفی جناب ابراهیم مسجدیان، رئیس گلیم گیمز میپردازیم.

معرفی ابراهیم مسجدیان، رئیس گلیم گیمز

ابراهیم مسجدیان، رئیس گلیم گیمز

ابراهیم مسجدیان با داشتن دیپلم نظری، از سال 1389 وارد صنعت بازی سازی شد. وی در طول سال های ابتدایی فعالیت خود در بازی سازی، به ساخت گیم های PC میپرداخت. ابراهیم مسجدیان با داشتن تیمی با استعداد، بازی های جالب زیادی برای پلتفرم ویندوز طراحی کرده است که به واسطه ناشر های خارجی، در سطح بین المللی منتشر شد.

روند توسعه بازی ها برای ویندوز تا اوایل دهه 90 ادامه داشت اما در آن زمان با برنامه “کافه بازار” آشنا شد. ابراهیم مسجدیان وقتی فهمید که بازار فرصت توسعه بازی های ویدیویی در ایران بدون نیاز به واسطه یا ناشر را فراهم کرده است، تصمیم گرفت تا یک بازی تستی بسازد.

وی با تاسیس استودیویی تحت عنوان “گلیم گیمز”، بازی ساده ای به نام پرندگان ماهیگیر طراحی و در کافه بازار عرضه کرد. ابراهیم مسجدیان پس از مشاهده روند انتشار ساده بازی ها در پلتفرم موبایل، تصمیم گرفت تا اندروید را جدی بگیرد.

رئیس استودیو گلیم گیمز پس از چند ماه، شروع به توسعه بازی جذاب “موتوری” کرد. بازی ای که شاید نقطه پرتاب این استودیو به سمت مشهور شدن بود.

از معنای گلیم گیمز تا اطلاعات شخصی تر

معرفی رئیس و مدیر گلیم گیمز

در مصاحبه یک رسانه با رئیس گلیم گیمز، از او پرسیده شد که نام این استودیو چه معنایی دارد.

وی گفت: گلیم در فارسی به معنای گلیم و به انگلیسی به معنای شمع نیمه روشن است.

ابراهیم مسجدیان میگوید که از سال 89 تنها منبع درآمدش، بازی سازی بوده است. البته او تاکید کرد که در سال های ابتدایی، دوران سختی را از نظر درآمد پشت سر گذاشته است و هزینه های زیادی در این راه کرده است.

او معتقد است که بازی سازی یک کار سخت است که ممکن است هر کسی را نا امید یا خسته کند اما علاقه قلبی وی به این صنعت، باعث شده تا هرگز دست از طراحی بازی نکشد.

رئیس گلیم گیمز میگوید نرفتن او به دانشگاه احتمالا یک اتفاق مثبت بوده زیرا در آنجا چیز خاصی آموزش داده نمیشود.

ابراهیم مسجدیان به این نکته نیز اشاره کرد که بازی سازی در دانشگاه های ایران آموزش داده نمیشود و او با تجربه و آزمون و خطا، وارد این صنعت شده است.

ماجرای ساخت بازی موتوری توسط گلیم گیمز

بازی موتوری محصول گلیم گیمز

ابراهیم مسجدیان 6 ماه قبل از ساخت موتوری، ایده ساخت این بازی را در ذهن داشت. وی به همراه تیم با استعدادش تصمیم گرفتند تا پس از ساخت بازی های مختلف برای PC، یک عنوان جذاب و خاص بسازند. ابراهیم مسجدیان بر درآمد زا بودن بازی تاکید داشت و هدف او طراحی یک بازی با کیفیت بود.

یکی از المان های اصلی بازی موتوری، بومی بودن دیالوگ و محیط های آن است؛ به عبارتی دیگر، کاربر ایرانی وقتی موتوری را تجربه میکند، باید حس کند که این بازی ساخت ایران است.

ابراهیم مسجدیان به عنوان رئیس استودیو گلیم گیمز، میگوید:

دلمان نمی خواست مثل بقیه یک عکس برج میلاد بگذاریم و بگوییم این بازی ایرانی است. ما می خواستیم بازی خیلی ایرانی باشد و همه مردم با هر سن و سالی بتوانند با فرهنگ موجود در آن ارتباط برقرار کنند.

رئیس گلیم گیمز همچنین میگوید برای ساخت موتوری، از مردم کمک گرفتیم. وی معتقد بود که برای ساخت با کیفیت تر بازی، باید از افرادی مشاوره گرفت که در زمینه موتور سواری حرفه ای هستند. علاوه بر این جالب است بدانید که طراحان نقشه موتوری برای ساخت این نقشه، از مناطق جنوب تهران عکسبرداری کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من